Tuesday, March 20, 2012

bendi

hari ini saye diserang saket tummy yang melampau. tp tujuan tulisan arini bukanlah
untuk memperihalkan saket tummy tu. hoho :O

awal2 masuk sem 4 aritu.. muke aku naek ruam2.. aku tataw la pasal ape sbb dlu time cuti aku ade pakai satu sabun ni.. act as pcuci muka la.. but x jd pape pun.. n dulu aku pakai HADA LABO.. tp x serasi kot.. so naek jerawat halus2 kat dahi sgt byk.. dulu muka aku okay je.. xde la jwat byk ke ape.. tp beselah.. mudah tepengaruh ngan rakan sebaye dan media. isk

so setelah kejadian begitu menimpa.. rase kene tuka la moisturizer ..mcm x serasi kan..so guna la jename adek2 je.. bajet time tu muka mcm xleh product dewasa2 la.. puii.

ttbe lagi best.. stelah mnggunekan product adek2.. muke smaken trok siap bile kene panas pedih lg... climax cite sadis ni adelah bile aku masuk uma sewa.. n bilik kan da lame tggal.. so aku kemas2 la..sapu2 sume.. gabungan habuk +peluh+panas mentari *hamek kau mentari*
so die naekla ruam.. gatal xyah ckpla... so muke mnjadi kesian..

kwn2 balik kate aku itam.. woi sedih kot org kate cmtu.. btol la aku itam time tu.. skang pun itam gak.. okay la gelap dr biasa.. so dorg pun tgk muka aku ade ruam y seram..

klas dah la bru mula kan.. mmg best la memulakan kelas dgn wajah y kusam.. isk.. xde efek glowing pun msuk klas. adik2 junior lak bru msuk dftar.. msti merasekan kenape la muke snior aku ini tdak bermaya.. hahaha tah2 dorg x kesah pun kannn :/

pastu y prob ag.. bkn stakat gatal time peluh or panas... time sejuk lak die sgt kering smpai tarik2 muke ni ha.. bile g kat clinic die kate pkare ni tjadi sbb salah moisturizer..so die soh kai oxy.. amek kau oxyyy... lagi la tarek2 muke pastu... muke jd kering :(

nak cuci muka pun mcm xtaw nak kai ap...n kene ad mstrizer lam bag je sbb class sejuk... time tu mmg la mngada.. ttbe bukak beg bwk kua cermin pastu sapu2 mstrizer kat muka.. haha peliss la.

so sbb sedih dah xleh kai blusher n bedak.. yela aku ni bkn natural beauty ke apa kan.. haha. so g la pharmacy mintak cream ruam2 ni.. die suggest y lembut sket dgn kulit sbb y aku nak beli tu untuk kegunaan bdn.. bkn untuk muka.. so aku beli dua2..

first pakai y untuk muka tu.. ruam tu mcm menipis sket.. so bgn2 pg gembire.. 2 ary je pkai y untuk muka tu sbb mcm x sabo dah nak soh ruam tu ilang.. last2 aku gune je y untuk bdn tu..

alhamdulillah.. 2 ary pakai sblom tdo.. ruam ilang.. wahahaha. kalo la aku taw skejap je mcm neh..bek la dr awal kai cream tu.. tp xpela kan.. dugaan la tu..

so spanjang ade ruam kat kulit muka tu.. aku pakai product cetaphil..

cleaser die ngan moisturizing cream. n the best part is.. muka mmg lagi lembut dr sblum ni.. jwat di dahi juga sudah berkurang ;D


*gentle skin cleanser*

*moisturizing cream*




haha. ni la my saviour. hee. aku ase for those y mcm ad sensitive skin kan.. leh la cube cleanser die.. sdp kot.. moisturizer die pun x heavy but x sure la ade spf ke x.. so y tu aku topap ah gune bedak y ade spf.. nanti itam lagi mak temah...

jadi konklusi kepade cite y pjg ini adlah aku nak promote cetaphil sbb sedap n if kamu kamu dah okay dgn ur facial product ni.. jgn la tuka2 mcm aku sbb doc tu pun kate takut bhn product sblum ni 'begaduh' ngan ingredients dalam product y baru.. so y jd mangse nye.. muke weolls la kan..lgpun payah la nak jmpe skincare y xde bhn kimia neh.. tah2 cetaphil pun banyok kan tu pasal pp aku sedap dibelai skang.. okay memuntahkan masyarakat. :p

selamat menjaga pipi ! ;D

No comments: