Thursday, December 9, 2010

betol.. zahiril adzim yang buat saya lambat bangun subuh tempohari ...




hari ini saya belajar chord baru.

A , D dan G.. kenapa banyak2 chord itu saya rasa chord G yang paling sukar? mungkinkah kerana huruf G lagi jauh kebelakang berbanding A dan D? saya juga tidak pasti.

dan kenapa chord A paling mudah? boleh atau tidak jika saya mahu maen chord ini sahaja tiba tiba boleh menjadi lagu. huhu. tidak mungkin.

td saya pektis disamping kuceng saya yang sedang tdo..








tiba tiba miow berbunyi.. "meoowwww"

mungkin sbb petunjuk bahawa "weh bising arr... aku nak tdo neh.."

saya lantas memperlahankan permainan (macam kenderaan pula) .. kemudian saya pandang kucing saya lalu maen kuat2.. miow tidak memberi respon.. mungken sedap tido d atas karpet bilik saya yang saya beli di giant beberapa bulan yang lepas.. atau mungkin.. permainan saya tidak seburuk permainan yang pertama sebentar tadi.. yaa. (saya pilih alasan kedua.. kamu? kamu juga harus percaya alasan kedua.. pegi mati dgn karpet lembut )

seterusnya.. saya pandang lagi skrin kompiter, atau bahasa muda mudi.. lappy.
pandang dan mencemburui pemain gitar didalam video tutorial itu..

"amende la laju sgt tgn nye.. mcm mne nak ajo org gini?! "

bercampur baur perasaan di situ..

kemudian pelajaran seterusnya tentang warm up jari.. ahh! ini juga aku seakan gagal melakukannya.. kecewa sedikit.. terus keluar bilik cari nescafe.. minum nescafe sambil petik gitar macam kool bukan?

tetapi.. nescafe x jadi dibancuh.. malas masak air. haih. terus ternampak air mineral.. minum air mineral... botol aer mineral kosong diletakkan di bawah.. tiba tiba terjatuh ditiup angin.. bunyi y kuat mengejutkan kuceng.. "eooowww eoowww" dua kali.. kemudian lelap kembali.

aku menjeling pemain gitar dalam video... tgn pantas klik "download this video" ..


tengoklah, kalau aku masih bernafsu.. malam ini kita bermain lagi ..



*ini ditules ptg td :)

6 comments:

rahilla mohari said...

weh aku blaja jugak . dengan at . HAHA . 2 3 kali petik , aku dah give up . susah ! tangan aku kecik tak bermaya . HAHA . tapi at kate jari aku sesuai sebab kecik , kepale hotak dia . hoho . weh .weh . semuge berjaye :)

mogobja said...

HAHAHA ... untong la ade AT weh! aku y jari pnjg ni pon x reti nak ejas pegerakan. haih.. ape sume ni :P

Liyana Lunia. said...

untungnyaaaaa ada gitar :( nak gitar gak wuuuuuuuu

mogobja said...

liyana : tp x pndai maen lagi :')

shahilanasir said...

waahhh..bgus..smgt~~

mogobja said...

hahaha. smgat kannn.. artu je la :P