Wednesday, December 29, 2010

mak.. ni ape ni? budak kecik tanye mak die sal kondom time mak die nak beli mende 2.. hoho.. mak die tataw nak jwb ape... mungken die ingat vitamin :P

hai halu halu. hari ni aku happy sgt. Alhamdulillah.. lame x epy mcm ni :)

sbb epy adelah.. buku on9 yang aku beli 2 da smpai..
haha. esaitednye saye!

mule2 kan.. aku ym la ngan sumone ni.. n dy kate dy tgh bace buku 2.. aku mcm penah dgr tajuk dy.. tp x ingat kat mane.. n sbb dunie ni da maju n x perlu la tgu bukak sekolah baru nak tanye kawan2 sal buku ni.. make.. aku pon gugel la.. then kua mcm2 lah result dy.. satu satu aku tgok..
punye la debor.. motif nak debor2 ni aku x sure.. mungken sbb tajuknye.. tajuknye ape? haa. saspen x kalian.. keh3..

pastu aku teros la betekad.. nak beli.. n lagi ngeng nye.. blogger y aku folow yang tuleh buku ni.. heee.. mcm mane aku bole x tahu ni . soo lassttt yerrr ! haha. terase la diri sniri ni. ish..

xbole mcm ni.. aku harus mendapatkan nye! aku rase aku paling ketinggalan da.. buku ni kua mac taun ni.. tp.. aku d bulan disember maseh x membacenye! pasaan ni lagi teruk dari ketinggalan membace berita sape menang AF8 y lalu.. haha.. kalo y 2 lagi la aku x kesah..

oke.. so harus cri buku ni.. aku kirem kat akak aku y dok kolumpo.. sbb maju dan mgken ade d bookstore kat sne .. tp dy lak baru balik dr alamanda n paling dekat dy nak g soping mall ade la pade mgu dpn (mgu ni la pttnye..tp xtaw ary ape).. ahh. x besh.

so aku y bedarah mude mesti la nak gelojoh je kan.. so xleh tgu.. kebtulan ade appointment ngan dentist.. so g kontan... aku cri la kat bookstore d sane.. hampe.. xde... pegi pulak ke bukstore kedue.. same la xde.. tp aku cube cari jugak.. last2.. aku givap.. tanye org kdai buku 2.. ade x buku y aku cr 2... then dorg gelak jap.. sbb dgr tajuk.. cis! aku agak da pekare mcm ni maseh belaku.. macam mule2 aku cari cd hujan dulu. hihi.. tapela.. aku pon gelak la sme2 ngan org kedai buku.. supaye wujud kimia antare kami.. ceh buat ape ye dok. aku tabah.. memikirkan smngat satu mesia.. aku gagahkan gelak.. pdahal ase nak sound je.. "takan la awak tatahu? awk kan keje sini.. ke awk cleaner nyamar jd pekeje kat cini??" tp sume ni dlm aty.. ckp kuat2 mane la aku berani.. kang buku x dapat.. tampar pula yang menjadi santapan. cewahh.

kemudian.. aku melangkah longlai kerane sedih.. ye la.. nak bace sgt buku ni.. sgt2!
n aku decide.. aku beli je on9.. sbb nampak website beli on9.. bukan la tanak beli on9.. tp.. kalo beli kat kdai.. leh jimat rm5.. rm 5 tu banyak gak kan.. kire nak jd pembeli behemah la ni..

tp malam 2.. aku x sng duduk da.. nak jugak.. so aku tekad la.. beli gak on9.. selamat tgal rm5.. *imej rm5 terbang..haha tipu lah.

so aku pon beli la.. pade ahad yang lalu.. aku dgn kering hati nye g kol org kedai buku 2.. pdahal ary ahad.. aku gune konsep.. beli on9 tayah gune office hour time. seb bek org 2 jwb..

then setelah byk rintangan.. ahernye buku biru menjadi milikku.. hehe.. smpai entry ni di tuleh..aku x bace lagi sebab esaited sgt.. haha. pulak :P








persembahkan...

KARIPAP-KARIPAP CINTA

(cepat piker balik nape org kedai tu gelak time aku tanye ttg buku ni.. hehe)





author : nazri m annuar










dan epy sbb abg leman reply text jenab. HAHA :p

10 comments:

shahilanasir said...

mcm2 nme..mgkin sgt indah karya nyer pai ko nk sgt miliki.

mogobja said...

haha. suke sgt. ayat dy sempoi je.. :)

Kuwe said...

brader nazri memang otai. buku buku indie mana pernah jual kat kedai mogobja oi.

mogobja said...

kuwe : alaaa... but ade blogger 2 beli kat MPH T__T

faiq said...

seriyesli, buku tu best ke?

mogobja said...

faiq : best! :D

syed hafeez said...

Lain kali mintak, abang boleh kasi pinjam, pinjam je lah tapinya

mogobja said...

SH : nanti tekenang2 muke abang.. payah!

miss nicey said...

ade je aku jmpe aina,tp ssh sket kt certain2 tmpat kot..tp mmg aku glak gler la mmbyngkn ko tnye kt org kdai tu..
"Abg@akak..ade x novel Karipap-Karipap Cinta.." hakakakka..
diorg dgn glak2 nye,"xde la,Donut-Donut Syg ade la..ahahak!!"..
jgn mare,i gurau je..entry ko mmg best bebeh~

mogobja said...

HAHAHAH. ko mmg.. salu x puas aty ng aku kan :P